Els indians manacorins. Una història més enllà del QUI

Comissariat: José Antonio Bernad

Producció : Museu d’Història de Manacor.

Entre 1880 i 1930, milions d’italians, espanyols i portuguesos es veren obligats a emigrar, davant les mancances dels seus països. En el cas espanyol foren més de 5 milions els que partiren, principalment a Amèrica llatina, ja que molts de països americans duien a terme una política favorable a aquesta immigració.

A les illes, cada una coneixerà una realitat diferent. Mallorca és la més afectada per l’emigració. El municipi de Manacor‒Sant Llorenç és el de major taxa d’emigració de totes les illes, amb un 41 per mil.

En aquesta exposició es mostrà per què la gent de Manacor es va veure obligada a emigrar, com fou el seu viatge, la vida que dugueren a terme en els països que els acolliren i com va ser la tornada a Mallorca quan pogueren tornar.