Mosaics: Trencaclosques de pedra

DESCRIPCIÓ

A l’antiguitat el mosaic era un element decoratiu de luxe que permetia construir paviments més frescos per combatre la calor de l’estiu. Es tractava de catifes molt valuoses que imitaven el realisme i la perspectiva pictòrica. De fet, eren pintures de pedra. Per a la gent que tenia mosaics cars i estèticament imaginatius constituïa un símbol de riquesa i servia per fer ostentació.

En aquesta exposició coneixerem la col·lecció de mosaics d’època tardoromana de Son Peretó que hi ha al Museu, veurem els restauradors fent feina per intentar salvar-los de l’oblit i cada alumne podrà fer un petit mosaic per endur-se’n a casa.

OBJECTIUS

Conèixer què és un mosaic i per a què servien a l’antiguitat.

Saber què es fa amb un mosaic des de l’extracció fins a l’exposició en un museu.

Fer un mosaic tessel·la a tessel·la i diferenciar-ne les parts.

DESTINATARIS

3er i 4 º de primària.

Grups d’educació especial.

TEMPORITZACIÓ I LLOC

Durant tot el mes de febrer i març de cada any.

Al Museu d’Història de Manacor, torre dels Enagistes.

PREU

Preu per nin: 2 €

L’Ajuntament finança el 75% dels tallers; aquests 2 €, els paga cada alumne  directament als monitors.

OBSERVACIONS

• El muntatge de l’exposició es fa al primer pis.
  • Els grups no han de ser de més de 30 persones.
  • Tots els grups han d’anar acompanyats d’un professor.

SERVEI RESPONABLE

Servei de Patrimoni i Museu.

Einen Besuch anfordern