Isabel Mª Riera

Pinta de la fàbrica de ses Pintes

Nom de la peça: Pinta (cast: peineta).

Número: 3072.

Cronologia: Primera meitat del segle XX.

Mides: 33 cm de longitud per 32,2 cm d'ample.

Material: Cel·luloide (conxa).

Estat de conservació: Regular.

Procedència: Fàbrica de ses Pintes del passeig de na Camel·la de Manacor.

Descripció: Pinta ornamental de cinc puntes. El motiu central és la reproducció de l'estàtua de La Cibeles de Madrid, on es representa a la deessa de la Terra, la fecundidat i l'agricultura damunt un carro estirat per lleons. Tot el conjunt està envoltat per motius florals.

Context: La pinta forma part del conjunt de 76 pintes que romanen al Museu d'Història de Manacor i que provenen de la fàbrica de ses Pintes. És una de les primeres indústries de Manacor; a partir de l'any 1902, amb motiu de la fundació de ses Perles, varen acudir a la ciutat diversos artesans francesos per posar en marxa una fàbrica d'articles de cel·luloide. Es va refundar l'any 1927 amb el nom de Casa Thermoz i es va traslladar a na Camel.la, on va tenir lloc la major part de la seva producció artesanal.

VILELLA, Cristóbal: Trajes de la isla de Mallorca. Estudio preliminar y comentarios de P. de Montaner y Margalida Rosselló Pons. Editorial Patrimonio Nacional ; José de Olañeta, Editor. Palma de Mallorca, 1989.

Perles. Indústria i glamour des de 1902. Conselleria de Comerç, Indústria i Energía. Govern de les Illes Balears. Palma de Mallorca, 2007.

Entrevistes a antics treballadors i artesans de Manacor.